Cum alegem mobilierul educațional în funcție de înălțimea și vârsta elevilor?

You are currently viewing Cum alegem mobilierul educațional în funcție de înălțimea și vârsta elevilor?

Cum alegeți mobilierul pentru elevi în funcție de înălțimea și vârsta acestora? Care sunt factorii determinanți în asigurarea alegerii unor elemente de mobilier educational care sa asigure ergonomia și confortul elevilor în sălile de clasa?

Încă de la început, trebuie știut că mobilierul școlar Furnissa este conceput în conformitate atât cu normele internaționale privind cerințele de ergonomie și funcționalitate EN 1729-1 și EN 71, cât și cu cerințele Ministerului Sănătății Publice din România.

Pentru facilitarea alegerii dumneavoastră, acordând cei peste 20 de ani de experiență în fabricarea mobilierului școlar cu normele europene în vigoare, am pus la punct pentru dumneavoastră, în aceasta pagină, un scurt și concis ghid în acest sens
pe lângă explicațiile textuale veți regăsi mai jos atât un tabel structurat pe care îl puteți folosi cât și un grafic explicativ, în partea de jos a paginii.

Alegerea dimensiunii adecvate a scaunului pentru elevi

Atât scaunele pentru grădiniță cât și scaunele școlare sunt disponibile într-o varietate de dimensiuni, design, materiale și finisaje.
O regulă generală de reținut atunci când încercați să determinați o dimensiune adecvată a scaunului este că, în poziție șezând, tălpile picioarelor trebuie să se sprijine integral pe sol, șezutul scaunului trebuie să aibă o înclinație ușoară spre spătar pentru a evita alunecarea de pe scaun iar spătarul scaunului școlar trebuie să fie suficient de sus față de șezut pentru a menține spatele drept.
Alegerea unui scaun cu un spătar poziționat fie prea sus fie prea jos față de șezut poate genera grave probleme de sănătate.

Recomandarea noastră este de a alege scaune robuste, cu structuri metalice sudate integral pentru a fi rezistente în timp și pentru a evita riscurile de accidente. Totodată trebuie să se evite categoric folosirea elementelor de pal melaminat pentru șezut și spătare la scaun, știut fiind că stratul de melamină împiedică transferul termic dintre corpul uman și elementul respectiv, acesta rămânând în permanență rece la contactul cu corpul, generând astfel probleme grave de sănătate.

Întotdeauna alegerea scaunului potrivit se face în corelație cu masa de lucru. Obligatoriu ambele trebuie să fie din aceeași grupă de înălțime.
Înălțimea adecvată a scaunului este adesea bazată pe vârsta copiilor, dar ar trebui să cercetați, de asemenea, orice cerințe legate de standardele în vigoare – sau de acreditare pentru dimensiunea scaunului – pe care va trebui să le îndepliniți.
Puteți utiliza graficul din partea de jos a paginii pentru a vă ajuta să alegeți scaune confortabile pentru grupul de vârstă din îngrijirea dvs.

Alegerea dimensiunii adecvate a meselor și băncilor școlare pentru elevi

Regula generală pentru mesele din sălile de grădiniță și băncile școlare: pentru a avea o poziție corectă la masa de lucru și pentru evitarea afecțiunilor coloanei vertebrale și/sau de circulație, este necesar ca tălpile picioarelor să se sprijine integral pe sol, spatele trebuie să fie drept iar înălțimea pentru banca școlară trebuie să fie aceeași cu înălțimea coatelor, antebrațele fiind în poziție de 90 de grade față de brațe.

Totodată trebuie acordată o atenție deosebită și în ceea ce privește stabilitatea băncii pentru evitarea trepidațiilor apărute în timpul scrierii la bancă. În acest sens, recomandarea noastră este să achiziționați bănci cu structuri metalice solide, rigide, de preferință sudate integral, știut fiind că un pupitru școlar cu cât are mai multe puncte de reglaj – cu cât este alcătuit din mai multe piese demontabile și unite intre ele prin șuruburi – cu atât mai mult acele puncte vor deveni critice în timp, generând jocuri și mișcări de trepidații în timpul scrierii.

Obligatoriu, alegerea băncii școlare potrivite se face în corelație cu scaunul care o însoțește. Ambele trebuie să aparțină aceleași grupe de înălțime.
Când alegeți mese sau bănci școlare, trebuie să luați în considerare și elevii cu nevoi speciale care se află în clasă. Dacă un copil se află într-un scaun cu rotile care nu are o masă încorporată, vor avea nevoie de o masă în sala de clasă suficient de ridicată pentru ca ei să se așeze confortabil.

În concluzie, pentru alegerea corectă a mobilierului școlar adecvat trebuie să vă concentrați în principal pe:
– identificarea corectă a grupei de vârstă și înălțime căruia i se adresează
– atât scaunul școlar cât și banca școlară aleasă să fie din aceeași grupă de înălțime. Pentru mobilier școlar reglabil, reglajele trebuie făcute pe aceleași trepte de reglaje de înălțime.
Graficul din partea de jos a paginii face recomandări pentru scaun și masă pe baza acestor factori.

Ghid Coduri Înălțimi Mobilier Educațional

Repartizările pe înălțimi ale mobilierului pentru grădiniță - de la Grupa Mică până la Grupa Mare.
GRĂDINIȚĂT1Potrivit pentru Grupa Mică și pentru copii mai scunzi din Grupa Mijlocie
T2Potrivit pentru Grupa Mijlocie și pentru copii mai scunzi din Grupa Mare
T3Potrivit pentru Grupa Mare
Repartizările pe înălțimi ale mobilierului școlar pentru scoală și liceu - de la Clasa Pregătitoare până la Clasa a XII-a.
ȘCOALĂ /
LICEU
T4Potrivit pentru elevii din Clasa Pregătitoare până în Clasa a II-a
T5Potrivit pentru elevii din Clasa a III-a până în Clasa a VI-a
T6Potrivit pentru elevii din Clasa a VII-a până în Clasa a X-a
T7Potrivit pentru elevii din Clasa a XI-a până în Clasa a XII-a

 

 

Este important de reținut faptul că repartizarea codurilor de înălțime pe anii de învățământ este orientativă, achizitorul trebuind să identifice corect aplicabilitatea acesteia pentru fiecare caz în parte, precum și posibilele excepții.